Voor het afschaffen van de BPM vrijstelling, toch doorgepakt met een nieuwe bus!
Wisseling van de wacht!
De Renault Master L1H1 heeft plaats gemaakt voor een Master L2H2.
12-10-2023
Kijk, lees, leer en haal je certificaat "Verantwoord Stoken"
Er zijn weer voordeel pakketten toegevoegd!
Al vele merken houtkachels kampen met gigantische leveringsproblemen. Zo ook Jacobus, (Leverbaar in maart 2024!).
Een alternatief voor Jacobus is de Dik Geurts Jannik.
Leverbaar in:
- Dik Geurts Jannik Low (Jacobus 6)
- Dik Geurts Jannik Medium High (Jacobus 6 hoog)
- Dik Geurts Jannik Large (Jacobus 9)
De vraag naar houtkachels blijft stijgen...
Daar word ik blij van :) Helaas bood Essent geen 5 jarige contracten met een aantrekkelijke korting aan. Het enige wat ze aanboden was de looptijd van 1 jaar.
24-2-2022. Oorlog in Oekraïne: gasprijs , olieprijs en goud stijgen. Het verkoopseizoen loopt normaliter vanaf de eerste koude dag in september tot kerstavond. De verkoop van houtkachels en dubbelwandige rookkanalen zijn sinds januari 2022 explosief gestegen...
De hard lopende modellen: Dik Geurts Vidar triple Wall, Dik Geurts Vidar triple staand, Dovre Tai 35 en de Selecta maxim (Dovre Tai 45)
Met de komst van een opslag, is het voor mij nu ook mogelijk om de meest gangbare houtkachels op voorraad te nemen.
De gasprijzen stijgen weer, de vraag naar gaskachels zakt, de vraag naar houtkachels neemt wederom toe!
Begin augustus de Renault Master laten bestickeren, mat zwart, foto's volgen!
Direct voorzien van de nodige opties en de accessoires:
Betonplex laadvloer 12mm
Lat om lat betimmering
Wielkastbetimmering
Direct voorzien van de nodige opties en de accessoires:
- Pushbar
- Sidebars
- Rearbar
Mijn broer Lex-Jan vroeg tijdens mijn zoektocht naar een bedrijfswagen:
“Kees, waarom kijk je niet naar een elektrische bus?”
Bij die vraag kon ik direct 5 punten opnoemen waarom ik niet voor een elektrische bus zou gaan:
1. Aanschafprijs: twee keer zo duur als in aanschaf t.o.v. een nieuwe bus met een diesel motor. Euro 6
2. Actieradius op een volle accu is minimaal (125km) t.o.v. een volle tank diesel (800km)
3. 3x tot 4x Laden onderweg, als ik een rit van 400km en actieradius heb van 125km.
Laadtijd, 45 min tot 1 uur bij een snel lader onderweg.
4. Laden in mijn woonomgeving is nu beperkt, en geen zicht op mijn hagelnieuwe bus.
5. Oplaadtijd 45 min aan een snoer, t.o.v. 5 min tanken aan de pomp.
“Maar Kees, je verkoopt duurzame producten, dubbelwandige rookkanalen voor houtkachels die straks moeten voldoen aan een Ecodesign20222. Ik hoor je al jaren zeggen dat oude openhaarden vervangen dienen te worden voor hoogrendementshaarden. Waarom pak jij dan niet door om zo duurzaam mogelijk je houtkachels en rookkanalen te gaan vervoeren en aan de man te brengen, die jij persoonlijk bij de klanten aflevert? Je gaat de bestelde bus ook privé rijden, mag jij straks in Duitsland en België bijvoorbeeld de steden nog wel in? Ook terwijl je een Euro 6 motor hebt? In Nederland zijn ze ook al aardig in opmars? Denk aan Utrecht en Amsterdam”
Daar had mijn broer zeker een punt! Want vanuit Antwerpen had ik ook al een mooi aandenken toen ik met mijn Volvo V50 euro 4 diesel in de stadsring was bekeurd…..
Mijn zoektocht ging verder!
- Biodiesel, GTL, plantaardige diesel, B100, XTL, blauwe diesel of HVO100
De bestelde Renault Master met een Euro 6 motor rijdt namelijk op diesel. Waaronder op HVO100, bij HVO100 is geen sprake van verlies van motorvermogen en de actieradius is hetzelfde als bij het tanken van conventionele. Dat spreekt mij enorm aan!
De Renault Master rijdt o.a. op de brandstof HVO100, Hydrotreated Vegetable Oil’. Deze fossielvrije brandstof kan gewonnen worden uit bijvoorbeeld industrieel afval en andere plantaardige bronnen en heeft dezelfde chemische samenstelling als traditionele diesel.
Bij gebruik van HVO100 wordt een CO2-reductie van circa 90% gerealiseerd, evenals minder uitstoot van NOx (9%), koolmonoxide (24%) en roet en fijnstof (33%). Daarmee is HVO100 een milieuvriendelijk alternatief voor traditionele diesel.
Lex-Jan, nog niet elektrisch, maar zo duurzaam mogelijk!
Je broertje,
Kees
Eind Juni kan ik eindelijk de weg op met deze gloednieuwe Renault Master!
Halverwege in het jaar 2020, de Volvo V50 van vaders overgenomen.
Daar passen gelukkig al 2 complete rookkanalen in voor bezorging!
Toch moest er een aanhanger met huif bijkomen, voor als ik 3 klanten op 1 route wou voorzien.
Eind 2019 gestart met het ondernemen en als uniek verkoop argument: Persoonlijk bezorgen van dubbelwandig rookkanalen
De Volvo C30 Met 1 volledig dubbelwandig rookkanaal. Beperkte ruimte en de auto zat al snel vol.
Ecodesign
01-01-2020:
Een nieuw decennium, waarin houtstoken onder de loep gelegd wordt met de komst van het Ecodesign label. Een houtkachel die straks minimaal 75% rendement dient te hebben. Eindelijk gaan we naar Oosterburen kijken waar die regels als jaren van kracht zijn. Op termijn zal ik ook dealer worden van diverse merken hoogsegment houtkachels uit landen waar houtstoken een primaire levensbehoefte is.
Dús, niet alleen de beste rookkanalen maar ook houtkachels uit het hoogste segment!
Tevens zijn verzekeringsmaatschappijen aan het kijken of een brand voorkomen had kunnen worden, en de meesten weten inmiddels dat de V3 gekeurde kanalen de best gekeurde kanalen zijn. Dat deze de hoogste keuringen hebben doorstaan. Niet alleen een Ecodesign maar ook de opbouw en aanleg van een rookkanaal zal waarschijnlijk in de toekomst onder een vergrootglas worden gelegd.
Contact:
Kees Bolijn
Molenstraat 24
8131 BJ Wijhe
06-44304041
info@1rookkanaal.nl
www.1rookkanaal.nl
KvK nummer: 75435284
BTW nummer: NL001656850B39
Afhalen en Bezorgen na afspraak